Efter en stor kampanj med marknadsföring i bl.a. sociala medier, Google och på webbsidor är nu den härliga gula villan i grosshandlarstil på Dalarö såld. Annonsen uppmärksammades över hela Sverige som Sveriges mest klickade objekt hos Hemnet under vecka 40 och 41, med beskrivningen enligt nedan.
“Hemnets mest klickade objekt vecka 40 och 41 var av det lyxigare slaget. Med utsikt över Schweizerbadet är Dalarövillan något för den som söker skärgårdskänsla och lugn och ro.”
Som förmodligen ingen med intresse i bostadsmarknaden i Sverige har missat så har fastighetsmarknaden saktat av under hösten, mycket pga de nya amorteringsreglerna som infördes under våren 2018 men också delvis pga riksdagsval och det fortsatt osäkra politiska läget i Sverige. Räntorna är på väg upp och fastigheter i Skärgården lockar nog mest i vårkänslor och sommartid. Trots det var det många intressenter som kom på visningarna men satt själva inlåsta i bostadsaffärer vilket gjorde att de hade svårt att få banklöfte innan deras egna bostäder sålts.
Tack vare våra insatser hamnade alltså bostaden som mest klickad på Hemnet, vilket bl.a. resulterade i att fastighetsmäklaren Kjell Johansson fick diverse diplom för vad som åstadkommits. Dagstidningar och kvällstidningar uppmärksammade bostaden i egna tidningsartiklar som ni kan se några exempel på nedan.
Exempel på uppmärksamheten kring bostadsannonsen
– Mest klickade i Sverige hos Hemnet
– Expressen
– Svenska Dagbladet (online och papperstidningen)
– Mitt i Haninge (online och papperstidningen)